“Innovant amb aliances: Tendències sectorials i territorials a Catalunya”

El passat 29 d’abril vam estar en la jornada “Innovant amb aliances”. La sessió està emmarcada en el programa @EmprenSocial, del Dpt. d’Empresa i Ocupació de la Generalitat de Catalunya i promogut per la Fundació Empresa i Ciència, i del qual, la Fundació Prevent forma part del Consell Assessor.

Hem tingut l’oportunitat d’escoltar grans experts en innovació i conèixer experiències d’aliances que han conduït a resultats exitosos.

La jornada va ser inaugurada pel Sr. Xavier López, Director General d’Economia Social, Cooperativa i Treball Autònom. Introdueix parlant de la importància de la estrategia en  aliances:

• el que és important de les ALIANCES és que aportin valor;
  • cal cooperar amb sentit;
  • per crear aliances cal confiança i generositat, de vegades cal cedir sobirania;
  • hem de concretar els VALORS sota els quals complirem la nostra missió.

El Sr. Javier Creus, fundador de “Idees for Change”, va participar a la jornada amb la conferència sobre “Innovant amb aliances”. Els imputs més importants són:

CONTRIBUIR és una forma de treballar en ALIANÇA, i respon als canvis socials que han patit els elements clàssics: el capital, els recursos humans i els recursos disponibles.

1.CAPITAL:

• les noves tecnologies han contribuït que el capital requerit sigui més petit: ara molts emprenedors poden iniciar amb tan sols un ordinador! ;
  • la confiança es dóna segons els mèrits, ja no cal formar part de la xarxa familiar o propera;
  • les xarxes socials permeten noves formes de finançament a través de contribucions de diverses persones.

2.RECURSOS HUMANS: El CIUTADÀ COL · LABORATIU és qui activa les seves capacitats i coneixements per compartir-los.

3.RECURSOS DISPONIBLES: Es creen comunitats o grups de persones que comparteixen un recurs comú.

Preguntes que ens hem de formular per establir una estratègia per contribuir: Què volem compartir?; Amb qui cooperar?; Quina part em reservo?

També vam tenir l’oportunitat de conèixer 4 experiències en aliances:

• Aliances territorials, amb el Sr. Juli Silvestre, Gerent de Nou Verd i Nou Set.
  • Aliances en el sector agrosocial, amb el Sr. Josep Maria Corbinos, Coordinador de la Xarxa Agrosocial de la Fundació Catalunya – la Pedrera.
  • Aliances en serveis a les persones, amb la Sra. Àngels Cobo, directora de Comunicació, Màrqueting yInnovación de Suara Cooperativa.
  • Aliances publico-privades en el sector tecnològic, amb el Sr. Ricard Faura, Cap de ServeiSocietat del Coneixement de la Generalitat de Catalunya.

La Sra. Maravillas Rojo, Coordinadora del Programa @ EmprenSocial del Departament d’Empresa i Ocupació de la Generalitat de Catalunya, va tancar la jornada reflexionant sobre com es pot seguir innovant en emprenedoria social.